Poznati doktor: Ove namirnice sam potpuno izbacio posle 40. godine – to više nije hrana već hemijski eksperiment

Poznati rumunski ljekar dr Mihail Pautov, koji ima veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, na jednom skupu je govorio o promjenama kroz koje tijelo prolazi nakon 40. godine, kao i o uticaju ishrane na imuni sistem.

„Nakon 40. godine srce i krvni sudovi zahtijevaju posebnu pažnju, jer prvi trpe posljedice stresa i promjena povezanih sa starenjem. Na primjer, tada sam u svoju ishranu uključio koenzim Q10, koji podržava ćelijski metabolizam, a on se s godinama usporava. Ipak, nemojte eksperimentisati ni sa čim, pa ni sa suplementima, bez konsultacije sa ljekarom“, rekao je dr Pautov, a prenosi Slobodna Dalmacija.

U drugoj prilici ljekar je naveo namirnice koje je izbacio iz ishrane nakon 40. godine života.

- TEKST NASTAVLJA ISPOD OGLASA -

Prerađeni mesni proizvodi – glavni „saboteri“ iz frižidera

“Kobasice, viršle, salame i industrijski proizvedena slanina – precrtajte ih! Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) još je 2015. godine klasifikovala prerađeno meso kao kancerogen grupe 1, svrstavajući ga u istu kategoriju kao duhan. Sve se svodi na način proizvodnje. Dimljenje, konzervansi, nitriti… u organizmu se pretvaraju u supstance koje oštećuju ćelije. To je kao tempirana bomba”, ističe on.

Nedavno istraživanje Univerziteta Harvard iz 2023. godine pokazalo je da čak i 30 grama prerađenog mesa dnevno – otprilike jedna kriška slanine – povećava rizik od raka debelog crijeva za 15 odsto. Naučnici sa Univerziteta Oksford takođe su pronašli povezanost između industrijskih suhomesnatih proizvoda i razvoja tumora želuca i pankreasa.

“Generalno, nisam protiv mesa”, rekao je ljekar. “Ali ako govorimo o proizvodu koji može da stoji mjesecima, a teksturom podsjeća na plastiku, to više nije hrana već hemijski eksperiment.”

- TEKST NASTAVLJA ISPOD OGLASA -

Bijeli šećer – slatki neprijatelj imunog sistema

“Šećer nije neprijatelj ako ga unosite umjereno i ako je nerafinisan”, kaže dr Mihail Pautov. “Ali kada ga kroz slatkiše i u obliku rafinisanog bijelog šećera unosite u većim količinama, on postaje gorivo za upalne procese. A gdje postoji hronična upala, postoji i povećan rizik od razvoja raka.”

Mehanizam je, kako objašnjava, jednostavan: nagli skokovi nivoa glukoze opterećuju pankreas, koji tada luči višak insulina. To podstiče rast ćelija, uključujući i abnormalne. Istraživanje objavljeno u časopisu Nature 2022. godine pokazalo je da visok nivo šećera u krvi povećava rizik od raka dojke kod žena u postmenopauzi za 22 odsto.

“Šećer slabi imuni sistem”, dodaje ljekar. “Bijela krvna zrnca, koja bi trebalo da se bore protiv oštećenja ćelija, umjesto toga troše energiju na neutralisanje viška glukoze. To je kao da vojsku pošaljete da skuplja omote od bombona umjesto da čuva granice”, slikovito je objasnio.

Šta bira za svoju ishranu?

Na pitanje koje namirnice najčešće bira za sebe, dr Pautov odgovara: “Ribu, jaja, sočivo, pasulj…”

Dodaje da ni roštilj i odresci nisu njegov prvi izbor, već je “pečena piletina sa začinskim biljem mnogo bolja opcija.” Kada poželi nešto slatko, bira voće i manje količine meda.

“Ponekad sebi priuštim namaz od urmi. Sladak je, ali manje štetan”, objašnjava.

Povrće kuvano na pari, supe, zeleni čaj, kao i suplementi sa vitaminima C i D i cinkom, takođe su dio njegove svakodnevne rutine.

“Imuni sistem treba pravilno hraniti, posebno nakon 50. godine života. Povrće kuvano na pari, supe i zeleni čaj toplo preporučujem”, zaključio je.

NAJNOVIJE

Ostalo iz kategorije

Najčitanije